Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Konsument – Konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Kupujący / Pacjent - każdy podmiot dokonujący zakupu konsultacji medycznej w Serwisie.
Regulamin – niniejszy regulamin.
Serwis - portal https://medalio.pl/ prowadzony przez sprzedawcę / praktykę lekarską pod adresem https://medalio.pl/
Sprzedawca / Praktyka lekarska - Piotr Turlej Medalio ul. Jagodowa 13/19 Kraków 30-427,NIP 6792856641 REGON 381281564 praktyka lekarska wykonująca Działalność Leczniczą pod numerem 000000203250-L-57 zwana dalej usługodawcą.
eRecepta – forma elektroniczna recepty, możliwa do otrzymania w serwisie na podstawie konsultacji lekarskiej.
Dyżur wieczorny - funkcjonowanie serwisu po godzinie 18:00
Adres pocztowy: Jana Kantego Federowicza 5 / 130, 30-392 Kraków
Adres e-mail: enterdoktor@gmail.com
§3 Warunki korzystania z serwisu
Dostęp do Serwisu możliwy jest na urządzeniu, spełniającym następujące warunki techniczne:
Stałe połączenie do sieci Internet,
Przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript
Do złożenia wniosku w Serwisie niezbędne jest aktywne konto e-mail.
Wymagane jest włączenie obsługi „cookies” – ciasteczek.
Podmiot wykonujący działalność leczniczą informuje, iż w trakcie korzystania przez Pacjenta z Serwisu w systemie informatycznym Pacjenta są umieszczane pliki "cookies". Umieszczenie plików "cookies" w systemie informatycznym Pacjenta jest konieczne do prawidłowego funkcjonowania Serwisu.
§4 KONSULTACJE MEDYCZNE UDZIELANE W SERWISIE
Usługodawca świadczy na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną.
Ceny usług widoczne w Serwisie są całkowitymi cenami za konsultację, w tym zawierają należny podatek VAT.
Na całkowitą cenę usługi składają się wskazane w Serwisie: cena za konsultację oraz jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy eRecepty.
Wybrany do rozpatrzenia wniosek o konsultację należy dodać do koszyka w Serwisie.
Następnie Kupujący wybiera jedną z dostępnych w Serwisie metod płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania konsultacji w tym wypełnia formularz medyczny. W przypadku przerwania procesu po opłaceniu usługi, wystarczy że pacjent wybierze ponownie i wypełni odpowiedni formularz.
Zamówienie konsultacji zostaje złożone w momencie potwierdzenia jej treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
Zamówienie konsultacji jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
Sprzedawca przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na adres mailowy najpóźniej w momencie realizacji konsultacji.
Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem serwisu, Kupujący może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail enterdoktor@gmail.com. W reklamacji Kupujący powinien określić rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości, oraz oczekiwany skutek. Usługodawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 30 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.
§5 PRZEBIEG UDZIELANIA ŚWIADCZENIA MEDYCZNEGO.
Pacjent za pośrednictwem portalu internetowego udostępnionego na stronie jest zobowiązany jest do wypełnienia oraz przesłania karty informacyjnej na temat swojego stanu zdrowia (wywiad lekarski). Pacjent oświadcza, że dane podane w formularzu są prawidłowe i zgodne z prawdą.
Na podstawie przesłanego wywiadu lekarskiego lekarz podejmuje decyzję odnośnie udzielenia, lub odmowy udzielenia świadczenia medycznego.
Przed podjęciem decyzji lub w toku konsultacji, lekarz może kontaktować się z pacjentem telefonicznie, drogą sms lub mejlowo w celu uzupełnienia wywiadu lekarskiego lub uzyskania dalszych informacji.
W ramach usługi telemedycznej pacjent może otrzymać:
zdalną poradę lekarską,
e-skierowanie na badania diagnostyczne lub konsultacje specjalistyczne,
e-receptę
E-zwolnienie
Wizytę lekarską osobistą co uzależnione jest od dostępności usługi w danej miejscowości i w określonym czasie - wymaga to zamówienia drogą mejlową lub telefoniczną lub drogą sms, a szczegóły odnośnie dostępności zostają przekazane w odpowiedzi, jednym z wymienionych sposobów komunikacji.
Usługa telemedyczna świadczona jest 7 dni w tygodniu w godzinach 7:00 - 23:00. Usługa telemedyczna zostanie udzielona w godzinach świadczenia do 12 godzin od momentu wypełnienia formularza oraz dokonania opłaty. Jeżeli umowa została zawarta podczas trybu dyżurowego po godzinie 18:00 - do 24 godzin.
Pacjent nie może uzyskać e-recepty na wyroby medyczne, ani na środki o charakterze i działaniu narkotycznym ( leki opioidowe lub benzodiazepiny). W przypadku innych leków stosowanych w psychiatrii nienależących do substancji narkotycznych do wniosku należy dołączyć zaświadczenie, a także dodatkową aktualną dokumentację medyczną potwierdzającą, że pacjent jest w trakcie leczenia lekami wymienionymi we wniosku z uwzględnieniem zaleconego dawkowania.
Lekarz wypisując leki, lub podejmując decyzję o odmowie wypisania leków uwagę również okres przyjmowania leku przez pacjenta oraz zalecany w ChPL czas stosowania leku oraz potrzebę kontroli u lekarza specjalisty i inne względy medyczne.
Pacjent nie może uzyskać e-recepty na leki refundowane. Recepty wystawiane poprzez platformę online są płatne 100%.
Lekarz decyduje o ilości przepisanych leków lub opakowań biorąc pod uwagę ilość wnioskowaną przez Pacjenta oraz maksymalne ilości leku, które może przepisać w oparciu o przepisy i względy medyczne. W ramach jednego zamówienia Pacjent może otrzymać e-Receptę na maksymalnie 3 preparaty.
Lekarz może odmówić wystawienia e-recepty jeżeli ma wątpliwości co do zasadności jej wystawienia (wątpliwości natury medycznej, błędy w formularzu, przeciwwskazania lub brak jest wyraźnych wskazań) – w takim wypadku środki zostaną zwrócone poprzez szybkie płatności online na konto Zamawiającego.
W szczególnych przypadkach lekarz może poprosić o przesłanie dokumentacji medycznej. Jeśli nie zostanie przedstawiona wymagana dokumentacja przez pacjenta, lekarz może odmówić wystawienia e-recepty,
Jeżeli lekarz w celu realizacji świadczenia potrzebuje nawiązać kontakt z pacjentem, zadzwoni lub zostanie wysłany pacjentowi email z dalszymi pytaniami, lub z zakresem czasowym ( zakres wynoszący minimum 15 minutowy, kończący się nie wcześniej niż 30 minut od nadania kominikatu mejlowego), w którym pacjent jest zobowiązany skontaktować się z lekarzem w celu udzielenia dalszych informacji.
W przypadku potrzeby kontaktu z pacjentem i podjęciu 2 lub 3 prób kontaktu z pacjentem w przewidzianym czasie realizacji, zakończone jest brakiem kontaktu z pacjentem z winy pacjenta, lub w sytuacji braku kontaktu ze strony pacjenta mimo poinformowania drogą poczty e-mail o potrzebie takiego kontaktu lub potrzebie dostarczenia dokumentacji drogą email, lekarz może wydać odpowiednie decyzje jedynie w oparciu o dotychczas dostępne informacje. Jeżeli w takim przypadku dochodzi do odmowy udzielenia świadczenia jak wystawienia recept, skierowania czy zwolnienia, przysługuje wówczas możliwość zwrotu środków za zamówienie pomniejszony o koszty operacyjne (prowizja operatora płatności online, obsługa zgłoszenia w systemie medycznym) w wysokości 29 zł.
Pacjent ma obowiązek do podania prawdziwych, dokładnych danych osobowych, które są niezbędne do wykonania Usługi Telemedycznej oraz zakładania, prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej (jeżeli taka dokumentacja będzie prowadzona) oraz danych niezbędnych do kontaktu, w tym adresu e-mail oraz numeru telefonu.
Kupujący nie może dokonać zakupu w Teleporadni anonimowo ani pod pseudonimem.
Pacjent akceptuje, że w niektórych przypadkach w celu realizacji Usługi Telemedycznej będzie konieczne podanie dodatkowych danych osobowych, oraz dodatkowych szczegółów dotyczących wywiadu zdrowotnego i dotychczasowego leczenia, jak również w uzasadnionych przypadkach wysłanie drogą mejlową odpowiednich zaświadczeń.
Pacjent nie może wykorzystywać Usługi Telemedycznej dla celów niezgodnych z prawem. Pacjent zobowiązany jest do nieużywania zwrotów lub załączania treści o charakterze niecenzuralnym, obraźliwym, naruszającym dobra osobiste Lekarza Konsultanta lub innych osób.
Pacjent wyraża zgodę na umieszczenie w jego dokumentacji medycznej wszelkich informacji i wypowiedzi przez niego udzielonych w ramach świadczenia Usługi Telemedycznej.
Pacjent w celu kontaktu powinien posiadać aktywny nr telefonu zarejestrowany w polsce. W przypadkach w których numer jest zarejestrowany poza Polską, konsultacja w miarę możliwości może odbywać się innym kanałem komunikacji.
Podmiot leczniczy nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w funkcjonowaniu Serwisu z uwagi na wystąpienie przypadków siły wyższej, przez które rozumie się przyczyny nagłe, niezależnych od Podmiotu leczniczego, których nie dało się wcześniej przewidzieć, takich jak: pożary, powodzie, klęski żywiołowe lub meteorologiczne.
Podmiot leczniczy nie ponosi odpowiedzialności za szkodę powstałą w wyniku:
działania osób trzecich, które korzystają z serwisu w sposób bezprawny lub bez wymaganych uprawnień;
działania lub zaniechania Pacjentów, które pozostają sprzeczne z Regulaminem, w tym posługiwanie się przez Pacjenta nieprawdziwymi bądź niepełnymi informacjami i danymi.
§8 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad. Termin realizacji zamówienia wynosi 2 dni robocze.
Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 9 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
W przypadku, gdy na wyraźne żądanie Kupującego będącego Konsumentem Sprzedawca rozpoczął świadczenie odpłatnych usług na rzecz tego Kupującego przed upływem terminu wskazanego w ust. 3 – Kupujący ponosi uzasadnione, poniesione przez Sprzedawcę, koszty tych usług równe kwocie proporcjonalnej do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
W którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru.
W którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
Od dnia zawarcia umowy – dla pozostałych umów.
Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).
Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie lub część otrzymanych od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Kupującego.
W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
oświadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie
W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy
żądać wymiany rzeczy na wolną od wad
żądać usunięcia wady
Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w punkcie 2 Regulaminu.
Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru, w przypadku Konsumenta na koszt Sprzedawcy, na adres Ul. Jana Kantego Federowicza 5 / 130 Kraków 30-392.
Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Serwisie.
Reklamacje dotyczące działania Serwisu należy kierować na adres e-mail wskazany w punkcie 2 Regulaminu.
Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
§12 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
1. Podmiot leczniczy zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu. Pacjent może zrezygnować z korzystania z Serwisu w przypadku braku akceptacji zmienionych warunków Regulaminu.
2. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy lub niniejszego Regulaminu, prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych jest prawo polskie.
3. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej Serwisu.
4. Spory wynikłe na tle korzystania z serwisu i usług na stronie medalio.pl będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby podmiotu prowadzącego Serwis medalio.pl, Piotr Turlej Medalio.
5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 05.07.2024 r.
REGULAMIN SERWISU
Medalio
Telemedycyna
Jagodowa 13/19 kraków 30-427
Śledź nas